piątek, 12 lipca 2019

TOP 7 - Najdłużej zalegające książki na mojej półce

Znacie to uczucie, gdy przynosicie nową książkę do domu lub odpakowujecie paczkę z księgarni? Przy zakupie myślicie "super, zaraz się za nią zabiorę, muszę to przeczytać". A potem odkładacie na półkę i przypominacie sobie o niej po pół roku. Albo po roku. Albo dwóch. Tak właśnie stało się z książkami, które chciałam Wam dziś przedstawić. Staram się sięgać po takie "wyrzuty sumienia", co jakiś czas. Jeśli też macie taki problem, to polecam zajrzeć do Natalii @prostymislowami na Instagramie, która co jakiś czas organizuje maraton z wyrzutami sumienia #mataronps, który mobilizuje do sięgnięcia po zapomniane książki.




1. "W cieniu mistrza" E. A. Poe i inni - zbiór opowiadań Poego opatrzonych komentarzami różnych znanych autorów. Myślę, że zalega już u mnie 5-6 lat, mimo że jestem bardzo ciekawa tych opowiadań. Chyba powinnam wyciągnąć ją na wierzch, bo forma pozwala na podczytywanie po kilkadziesiąt stron i nie wywołuje to presji przeczytania całości na raz.





 

2. "Całkiem zabawna historia" Ned Vizzini - książka, którą dostałam na zakończenie szkoły, co miało miejsce w 2016 roku, czyli 3 lata temu. To literatura młodzieżowa, więc sądzę, że szybko bym przez nią przebrnęła. Opis wydaje się być ciekawy, ale jakoś nigdy nie było nam po drodze.





3. "Śnieg przykryje śnieg" Levi Henriksen - kupiona w ramach prezentu urodzinowego w 2015 r. i ciągle nieprzeczytana. Bardzo podobała mi się okładka, jej faktura (czego nie widać na zdjęciu) i pasowała mi do zimowego klimatu (bo urodziny mam o tej porze roku właśnie).






 
 4. "15 blizn" opracowanie zbiorowe - kolejny zbiór opowiadań w klimacie horrorów, tym razem różnych autorów. Jedna z pierwszych książek, które pojawiły się w mojej biblioteczce. Kiedyś nawet zaczęłam je czytać, ale nie pamiętam nawet, czy mi się podobało. Muszę przyznać, że do zakupu skłoniła mnie ta przerażająca okładka :)






 

5. "Wróżbiarze" Libba Bray -  mimo tego, że zainteresował mnie klimat tej książki - okładka, opis - to jakoś nie było dobrej okazji, żeby po nią sięgnąć. Nie wiem czy spodoba mi się tak bardzo, jak mogłaby wtedy, gdy ją kupowałam, czyli jakieś 4-5 lat temu, ale mam nadzieję, że tak. 





 


6. "Rzeka szaleństwa" Marek P. Wiśniewski - jedna z tych książek, które znalazły się u mnie z jednego powodu - bo była tania. Teraz już nie praktykuję takich zakupów, ale książki z poprzednich lat zostały. Nie wiem nawet o czym jest i czy chcę ją czytać.







 7. "Subtelny nos Lilli Steinbeck" Heinrich Steinfest - zakupiona z tego samego powodu, co powyższa, z tą różnicą, że tę książkę ciągle chcę przeczytać. No i ta świnka na okładce :)







To są właśnie książki, które najdłużej zalegają na moich półkach i chciałabym je jak najszybciej przeczytać, ale kiedy? Przecież jest tyle świetnych nowości!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielisz się swoją myślą, jeśli już tu trafiłeś :)