czwartek, 28 kwietnia 2016

Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań


Być może nie jest to najlepszy czas na świąteczno-bożonarodzeniowe książki (co? Przecież pada śnieg!), ale akurat wpadło mi w ręce "Podaruj mi miłość" i po wielu zachwalających opiniach postanowiłam nie odwlekać dłużej z czytaniem tej pozycji. Jest to zbór opowiadań, które łączą dwie rzeczy: miłość i święta. Muszę przyznać, że mimo iż ze słyszenia znam kilka nazwisk z tego zbioru opowiadań, to nie czytałam żadnej książki tych autorów. Żadnej. Co do niektórych miałam pewne oczekiwania, jednak się nieco zawiodłam.


Pierwszym opowiadaniem jest "Północ" Rainbow Rowell. Liczyłam na coś więcej. Jak dla mnie to opowiadanie o niczym. Nudne i mdłe, zawiera same dialogi i kompletnie nie wprowadza w noworoczny klimat, który jest motywem przewodnim. W dodatku wiadomo jak się skończy. Nie zachęciło mnie do bliższego zapoznania się z tą autorką, niestety. Jest najgorsze z całego zbioru i to w dodatku na samym początku. 1/7
Następne opowiadanie, czyli "Dama i lis" Kelly Link, jest o wiele lepsze. Można wczuć się w ten świąteczny klimat, poczuć magię świąt i płatki śniegu opadające na zmarzniętą trawę. 5+/7
Kilka kolejnych opowiadań bardzo mi się podobało. Były to:
"Anioły na śniegu" (Matt de la Peña) 6/7, 
"Gwiazda Polarna wskaże ci drogę" (Jenny Han) 5+/7, 
"Cud Charliego Browna" (Stephanie Perkins) 6+/7, 
"Kryzysowy Mikołaj" (David Levithan) 5+/7, 
"Krampuslauf" (Holly Black) 6/7, 
"Coś ty narobiła, Sophie Roth?" (Gayle Forman) 6+/7, 
"Witamy w Christmas w kaliforni" (Kiersten White) 6/7, 
"Gwiazda Betlejemska" (Ally Carter) 6+/7. 
Nieco mniej spodobało mi się "Dziewczyna, która obudziła Śniącego" (Laini Taylor) [4+/7], ale za to "Jezus malusieńki leży wśród wojenki" (Myra McEntire) [2/7] kompletnie mi nie leżał i tylko czekałam aż się skończy.

Ogólnie rzecz biorąc, to udany zbiór opowiadań. Gdyby nie pierwsze z nich, to byłby jeszcze lepszy. Niemniej jednak polecam, zarówno tym, którzy nie lubują się w takich krótkich formach, bo na pewno im również spodoba się choćby sam klimat, który pochłania bez reszty.



♦♦♦♦♦♦♦

Autor: Holly Black, Ally Carter, Matt de la Peña, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithan, Kelly Link, Myra McEntire, Stephanie Perkins, Rainbow Rowell, Laini Taylor, Kiersten White
Tytuł: Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań (Oryg. My True Love Gave to Me)
Rok pierwszego wydania: 2015
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 432
Moja ocena: 5/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielisz się swoją myślą, jeśli już tu trafiłeś :)