niedziela, 19 kwietnia 2015

Obsydian - Lux 1 - Jennifer L. Armentrout



Po książki polecane przez znajomych sięgam chętnie, ale z lekkim dystansem, ze względu na różnice w gustach. Tak też było tym razem. Gdy trzecia osoba zaczęła namawiać mnie do przeczytania  „Obsydianu”, zdecydowałam się sięgnąć w końcu po tę pozycję, w wersji elektronicznej. Z nazwiskiem autorki spotkałam się po raz pierwszy, a o samej książce nie wiedziałam praktycznie nic, oczekiwałam zaskoczenia.


Główną bohaterką jest Katy, nastolatka, która przeprowadziła się wraz z matką do odciętego od świata miasteczka w Zachodniej Wirginii po śmierci ojca, by zacząć życie na nowo. Warto podkreślić, że dzięki jej pasji, postanowiłam założyć swojego bloga. Jest ona bowiem miłośniczką książek oraz prowadzi bloga recenzenckiego w wolnych chwilach, gdy nie wystawia swojego życia na śmiertelne niebezpieczeństwo.

Kiedy dziewczyna poznaje swojego nieziemsko przystojnego, zielonookiego sąsiada z naprzeciwka, rodzą się w niej skrajne emocje, nienawiść i pożądanie. Chłopak nie jest przyjaźnie nastawiony, w przeciwieństwie do jego równie pięknej siostry bliźniaczki. Jednak relacje Katy i Deamona na jej nieszczęście, zostają bardziej zacieśnione. Katy przypadkowo zostaje wtajemniczona w sekret, którego za wszelką cenę nie powinna była poznać. Przez to wiele osób może poczuć się zagrożonych i dziewczyna zdobywa więcej wrogów.

Katy jest postacią, z którą się poniekąd utożsamiam, z łatwością wczułam się w historię opowiadaną z perspektywy pierwszej osoby. Książka z początku wydawała mi się odrobinę banalna, ale z czasem, gdy odkrywałam coraz to nowe tajemnice, odeszłam od tego stwierdzenia. Pochłonęłam ją w niecałe trzy dni, czytając na przerwach między lekcjami. Polecam wszystkim, którzy szukają lektury przyjemnej, z wątkiem romansowym i paranormalnym, jednak z czymś innym niż standardowe wampiry i wilkołaki. Oczywiście, można doszukiwać się różnych podobieństw do innych pozycji, ale moim zdaniem, to nie o to chodzi.

♦♦♦♦♦♦♦

Autor: Jennifer L. Armentrout
Tytuł: Obsydian (Oryg. Obsidian)
Seria: Lux
Tom: I
Rok pierwszego wydania: 2014
Wydawnictwo: Filia
Liczba stron: 442
Moja ocena: 5+/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielisz się swoją myślą, jeśli już tu trafiłeś :)