poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Onyks - Lux 2 - Jennifer L. Armentrout



„Onyks” jest drugą częścią serii Lux i bardzo dobrą kontynuacją pierwszej. Postanowiłam napisać o niej od razu po skończeniu czytania, bo jak to u mnie z takimi wielotomowymi powieściami bywa, zlewają mi się później w całość i ciężko mi przypomnieć sobie, czy dana sytuacja miała miejsce w drugiej, czy trzeciej części. Tak już mam i nic na to nie poradzę.





Główna bohaterka zaczęła mnie denerwować i doprowadzać do stanu, w którym miałam ochotę powyrywać sobie włosy z głowy, gdy tylko już, już było tak blisko pewnej sytuacji, której niecierpliwie oczekiwałam, ale wszystko poszło nie tak. Wydawałoby się, że jest bardziej świadoma swoich uczuć do tego przystojnego i nie z tej ziemi, ale wszystko komplikuje ten mniej przystojny, ale będący normalnym człowiekiem (czyżby?). Pojawiają się nowe problemy, przedmioty poruszające się bez dotykania, pękające szyby, rzucanie nożami, zmutowani ludzie, niepokojące kontrole ze strony DOD, jeszcze więcej pożądania i jeszcze więcej nienawiści (choć niekoniecznie względem tych samych osób, co poprzednio). Wątek pozaziemskich cywilizacji, zamieszkujących ziemię, zostaje nieco bardziej rozwinięty.

Od, mniej więcej, drugiej połowy przeklinałam się za to, że nie potrafię szybciej czytać. Tak bardzo chciałam już wiedzieć, co się za chwilę wydarzy, co będzie dalej, ale po prostu mój wzrok nie nadążał. Bardzo wczuwałam się w skrajne emocje odczuwane przez bohaterów, przez co w jednej minucie nie mogłam się powstrzymać od śmiechu, po to, by chwilę później poczuć, jak moje oczy robią się wilgotne. To nie do opisania, ile emocji może wywołać jedno słowo użyte w odpowiednim momencie.

W niektórych momentach książka potrafiła mnie naprawdę zaskoczyć, jednak niektóre rzeczy były po prostu tak oczywiste, że aż cisnęło mi się na usta: „a nie mówiłam?! Wiedziałam, że tak będzie, ha!”. Ogólnie sama końcówka nieźle trzyma w napięciu i chce się sięgnąć po kolejną część, więc kto jeszcze nie czytał, ten jak najszybciej musi nadrobić zaległości.

♦♦♦♦♦♦♦

Autor: Jennifer L. Armentrout
Tytuł: Onyks (Oryg. Onyx)
Seria: Lux
Tom: II
Rok pierwszego wydania: 2014
Wydawnictwo: Filia
Liczba stron: 522
Moja ocena: 5/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielisz się swoją myślą, jeśli już tu trafiłeś :)