czwartek, 31 grudnia 2015

Perfumiarz - Ina Knobloch


Porównań "Perfumiarza" do "Pachnidła" Suskinda nie da się uniknąć, choć być może tylko mi kojarzy się z nim wszystko, co jest związane z zapachami. Właśnie z tego względu sięgnęłam po tę książkę. Muszę jednak przyznać, że się na niej zawiodłam - miałam chyba zbyt wygórowane oczekiwania.


Książka jest inspirowana życiem Giovanniego Marii Fariny - wybitnego perfumiarza, twórcy wody kolońskiej i zarazem głównego bohatera. Pochodzi z rodziny obdarowanej przez los niezwykłym darem powonienia. W życiu kieruje się przede wszystkim swoim nosem. Poznajemy jego rodzinę, w tym babcię, do której jest bardzo mocno przywiązany, jego przyjaciół, ukochaną dziewczynę oraz wrogów, których nie można uniknąć będąc tak rozpoznawalną i niepowtarzalną osobą.

Nie porwała mnie ta opowieść. Ciężko było mi się zblizyć do bohaterów, nie ruszały mnie zbytnio ich problemy, a odczuwane przez nich emocje nie robiły na mnie większego wrażenia. Bardzo się ucieszyłam, kiedy ujrzałam ostatnią stronę.

Spodobały mi się natomiast zapiski o konkretnym zapachu na początku rozdziału, w którym była o nim mowa oraz stosunkowo częste przerwy (nie jestem fanką długich rozdziałów). W posłowiu autorka wyjaśniła, które wątki i postacie są zaciągnięte z historii, a które fikcyjne - to też jak dla mnie jest na plus. No i do tego oprawa wizualna - bardzo przyjemna dla oka.






♦♦♦♦♦♦♦

Autor: Ina Knobloch
Tytuł: Perfumiarz  (Oryg. Der Duftmacher)
Rok pierwszego wydania: 2011
Wydawnictwo: Telbit
Liczba stron: 349
Moja ocena: 3+/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielisz się swoją myślą, jeśli już tu trafiłeś :)