wtorek, 30 sierpnia 2016

Wielki Gatsby - F. Scott Fitzgerald

Gdy sięgałam po tę pozycję wiedziałam tylko, że to "powieść uznana za jedną z najważniejszych XX wieku", co wyczytałam na okładce. Była ona dla mnie wielką niewiadomoą. Na początku wydała mi się trochę dziwna (?), ale wraz z kolejnymi stronami wciągała mnie coraz bardziej. Podobał mi się język, jakim została napisana, bohaterowie przypadli mi do gustu. Gdybym podczas czytania miała obok siebie karteczki, to zaznaczyłabym mnóstwo cytatów, ale niestety nie mam w tym wprawy zawsze brakuje mi czegoś pod ręką.

Żaden ogień, żaden niepokalany blask czystości nie dorównuje temu, co człowiek może nagromadzić w głębi swego serca.

Książka jest cienka, ma niecałe 200 stron, a rozdziały czyta się szybko. Swoje wydanie znalazłam w Media Markcie za powalającą cenę 10zł, w ładnej, twardej oprawie, której jakoś nigdy wcześniej nie widziałam. Skusiłam się na jej zakup dzięki pewnej booktuberce, która poleca tę książę na każdym kroku :) Powinniście wiedzieć o kogo chodzi.

Każdy człowiek ma o sobie mniemanie lepsze, niż mają o nim inni, i przypisuje sobie przynajmniej jedną z głównych cnót.

"Wielki Gatsby" nie zapisał się na liście moich ulubionych książek, ale też nie żałuję czasu, który jej poświęciłam. Zastanawiam się teraz, czy obejrzeć jej ekranizację?



♦♦♦♦♦♦♦

Autor: F. Scott Fitzgerald
Tytuł: Wielki Gatsby (Oryg. The Great Gatsby)
Rok pierwszego wydania: 1925
Wydawnictwo: Bellona
Liczba stron: 190
Moja ocena: 6/7




2 komentarze:

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielisz się swoją myślą, jeśli już tu trafiłeś :)